BLOG

COPYWRITING – CO TO JE A JAK TEXTY NA MÍRU POMOHOU VAŠEMU WEBU

Co to je copywriting? Jedná se o tvorbu reklamních, obsahových a marketingových textů. Dobře, pod tím si můžeme něco představit. Copywriting píše copywriter. Píše čtivé texty plné kvalitního obsahu.
Kvalitní obsah je takový obsah, který v první řadě zaujme čtenáře. Ve druhé řadě zohledňuje SEO, takže text dokáže uspokojit i vyhledávače.
Cílem copywritingu je vzbudit zájem, pozitivní emoce a navést čtenáře k požadované akci. Pomocí copy dosáhnete svého cíle, ať už je jakýkoliv – představíte svou značku, prodáte své služby, prodáte své produkty…

Copywriter umí nejenom psát

Správný copywriter

  • ví, jak se chovají lidé na internetu
  • dokáže se vcítit do potřeb klientů
  • umí text strukturovat a formátovat
  • ví, co to jsou klíčová slova a umí je s citem využít
  • orientuje se v marketingu, obzvláště v SEO
  • má obecný přehled
  • zvládne kreativně myslet

Kde všude využijete copywriting?

  • Na webových stránkách – blog, online magazíny, popisky stránek, popisy produktů
  • Reklamní texty
  • PR články
  • Katalogy
  • Tiskové zprávy
  • Slogany, loga, poutavé titulky

Uvažujete o profesionálním copywritingu pro své podnikání?

Určitě zvládnete výstižně popsat, co nabízíte, ať už je to služba nebo produkt. Pravděpodobně i lépe, než copywriter.  Bohužel popisování, i když je poutavé, v dnešní obě neplní úplně požadavky zákazníků.
Copywriter se při své práci vcítí do zákazníka, zjistí, co hledá, jakými slovy se ptá, jaký řeší problém. Celým svým textem pak zodpoví klientovy možné otázky a nabídne u řešení jeho problému.

Svaté Ctrl+C Ctrl+V

Existuje spousta webů, které jsou plné zkopírovaného textu. Tudy ovšem cesta nevede. Vyhledávače velmi často penalizují kopírovaný text, a pokud se nechcete propadnout ve výsledcích vyhledávání, tak ani nepřemýšlejte, že si usnadníte práci a ušetříte peníze touto cestou. Ve finále vás ušetřené peníze za copywritera mohou stát řadu ztracených návštěvníků a spoustu ušlého zisku.

Rozdíl mezi copywritingem a obsahovým marketingem

Obsahový marketing (content marketing) je velmi úzce spjat s copywritingem. Dokonce tak úzce, že copywriting je součást obsahového marketingu a jedním z jeho nástrojů. Content marketing řeší strategii obsahu a placenou podporu, hlídá jednotu, komunikační tón, cíle a efektivitu jednotlivých textů. Copywriting se stará o čtivé a funkční texty.

Jak vzniká kvalitní text?

  •   V první fázi zadáte copywriterovi, co vlastně chcete, ujasníte si úkoly, potřeby a požadované cíle textů, specifikujete rozsah práce, formu výstupů, čas a odměnu za vykonanou práci.
  •  Fáze číslo dvě – jdeme na text:
    • Nejdříve je třeba prozkoumat prostředí – poznat svého klienta, porozumět tématu, pochopit potřeby cílové skupiny a zjistit možnosti distribučních kanálů. Dále musí textař nastudovat vizi klienta, tón jeho komunikace a pochopit obsahovou strategii.
    • Nastává kreativní fáze, při které vzniká samotný text.o   Je potřeba, aby text dobře vypadal – doladíme stylistiku, přidáme nadpisy, doplňkové texty, případné odkazy, zkrátíme nebo natáhneme text, někdy přidáme i osnovu.
  • Fáze číslo tři – text je připravený, jak se vám líbí?
    • Dále přichází na řadu kontrola a schválení. Líbí se vám text? Vyhovuje vám jeho tón? Je napsaný spisovně?
    •   Po schválení text publikujeme.
  • Fáze číslo čtyři – splňuje text vaše očekávání?
    • V poslední řadě si zkontrolujeme efektivitu textu, vyhodnocení, zda plní požadované cíle.
Přejít nahoru