BLOG

Jak využít sociální síť LinkedIn jako nástroj pro nábor i prodej

Obsah Článku:

LinkedIn již není platformou zaměřenou pouze na nábor nových zaměstnanců i přesto, že pro manažery a lidi v oblasti IT představuje ideální prostředí pro nábor a hledání nových odborníků. V současnosti je LinkedIn také cenným nástrojem pro profesionály, manažery i firmy, které chtějí budovat svou značku a úspěšně působit v oblasti B2B. Lze na něm propagovat své produkty či služby mezi cílovou skupinou a budovat vztahy.

Jde o prostředí, kde se nejčastěji setkává nabídka s poptávkou, této sociální síti tak můžeme přisoudit dvě zásadní role:

  • nábor
  • obchodní interakce

V rámci své propagace a nabídky produktů či hledání nových odborníků se ale většina společností zaměřuje na svůj firemní profil. Proč to není ideální varianta?

Velký význam má na LinkedInu především komunikace skrze osobní profily — konkrétní lidi, kteří danou společnost reprezentují a mají větší dosah oproti firemním stránkám. Sdílení informací a příspěvků je poté na těchto profilech ideální v poměru 70/30. Pokud ale tito ambasadoři něco nabízí, na začátku jde hlavně o budování vztahu s potenciálním klientem a o budování značky prostřednictvím publikovaných příspěvků. Přímé oslovování lidí ohledně konkrétních nabídek je lepší provést až po nějaké době.

strategie a atraktivní, relevantní obsah

Nedílnou součástí je proto také předem připravená strategie a atraktivní, relevantní obsah. V tomto případě je lepší se zaměřit na kvalitu než na kvantitu a sdílet kvalitní obsah, který bude mít interakce od uživatelů, což povede ke zlepšení algoritmického výběru obsahu pro jednotlivé uživatele. Zvyšující se počet firemních profilů na této platformě ukazuje, že se LinkedIn stává důležitým prvkem v oblasti sociálního marketingu.

Přejít nahoru