BLOG

Stručný úvod do SEO

SEO, tři písmena, která hýbou internetem, a to doslova. Jste-li on-line, provozujete nebo spravujete webové stránky a chcete návštěvnost, za kterou nemusíte platit, SEO je to pravé pro vás.

Co je to seo?

SEO je zkratka vytvořená ze slov: Search Engine Optimization (v překladu optimalizace pro vyhledávače). V podstatě se jedná o proces vylepšení webové stránky. Cílem procesu je zvýšení viditelnosti v neplacených (organických) výsledcích vyhledávačů (Google, Seznam, Bing), ale i stránek jako je YouTube, Facebook, Twitter, nebo třeba katalogů služeb. V podstatě se optimalizací snažíme dosáhnout vyšší návštěvnosti webových stránek tak, aby se stránky ve výsledcích vyhledávání zobrazovaly na vyšších pozicích a častěji.

Jak vlastně SEO funguje?

Jak se dělá SEO? Optimalizace pro vyhledávače se dělí na 2 nejdůležitější části: on-page a off-page. Dále zde máme technické SEO, lokální SEO a uživatelské signály. Všechny tyto části optimalizace jsou na sobě závislé a je potřeba jim věnovat pozornost. Pojďme si je jednu po druhé rozebrat.

On-page SEO

On-page faktory jsou prvky, podle kterých vyhodnocují vyhledávací roboti kvalitu webu a jeho relevantnost vůči dotazu uživatele. Na základě těchto faktorů přiřadí stránkám pozici ve výsledcích vyhledávání.

  • Práce s klíčovými slovy v textech
  • Titulek a meta popis
  • Nadpisy (H1, H2,…)
  • Relevance a komplexnost pokrytí tématu
  • User intent – informační, navigační a transakční
  • Obrázky, videa, tabulky…

Off-page SEO

Off page faktory se nacházejí mimo dané webové stránky, nelze je ovlivnit tak snadno, jako on-page faktory.

  • Interní odkazy
  • Externí zpětné odkazy
  • PR (public relations)
  • Síla brandu
  • Zmínky na sociálních sítích

Technické SEO

Technické SEO má na starosti, aby váš web objevily vyhledávače, aby ho procházely, indexovaly a zobrazovaly ve výsledcích vyhledávání.

  • Mobile first
  • SSL certifikát (HTTPS)
  • Rychlost načítání
  • Architektura webu a přístupnost – robots.txt, kanonizace, přesměrování, sitemap…)
  • Strukturovaná data
  • Optimalizace průchodu crawlera skrze web
  • Přesměrování a nefunkční stránky
  • Kanoizace a duplicitní obsah

Uživatelské signály

Uživatelské signály sledují vzory chování uživatelů, jde o to, jak uživatelé reagují, když něco hledají.

  • CTR
  • Dwell time
  • Čas strávený na stránce
  • Core Web Vitals

Lokální SEO

Lokální SEO se zaměřuje na zlepšení viditelnosti vašeho webu ve výsledcích vyhledávání, které závisí na aktuální poloze uživatele. Jde o přilákání zákazníků ve vašem okolí.

  • Udržovaný Google My Business profil
  • Uživatelské recenze
  • Citace a zmínky brandu ve spojení s adresou

Cíle SEO

SEO nemá jednoznačný cíl, pro každý byznys je důležité něco jiného. Přesto jeden cíl můžeme považovat za hlavní: při optimalizaci jde o zvýšení viditelnosti klienta ve vyhledávačích.

Cíle se zaměřují na…

  • Nárůst organické návštěvnosti
  • Nárůst konverzí
  • Zlepšení viditelnosti značky
  • Retence zákazníku

SEO je dlouhodobý proces a jeho výsledky se nedostavují hned, první výsledky bývají viditelné po 4 – 6 měsících.

Proč se věnovat SEO

Pokud mají webové stránky správně nastavené SEO, zobrazují se na lepších pozicích ve výsledcích vyhledávání, čímž se zvyšuje pravděpodobnost, že uživatelé váš web navštíví.

Díky SEO získáte:

  • Více návštěvníků
  • Návštěvníky, které zajímá obsah vašich webových stránek
  • Návštěvníky, kteří jsou ochotni u vás nakoupit, nechat na sebe kontakt…
Přejít nahoru