BLOG
Digital marketing
Digitální marketing je poměrně dost široký pojem. Jedná se o součást komplexní marketingové strategie.
Jedná se o veškerou reklamu poskytovanou prostřednictvím digitálních kanálů. Patří sem všechna marketingová sdělení, která můžete vidět, slyšet, možná i cítit prostřednictvím digitálního nosiče – mobilního telefonu, tabletu, počítače, televize, rádia, ale třeba i virtuální reality.
Jaké obory spadají do digitálního marketingu?
- Online marketing Marketing na internetu má za cíl podpořit váš podnikatelský záměr prostřednictvím www sítě. Online marketing dělíme na Outbound – přímé oslovování zákazníků (např. newslettery) nebo Inboud marketing – zákazník si vás najde sám (SEO).
Do této kategorie spadají obory:- SEO
- PPC
- marketing na sociálních sítích
- e-mailing
- obsahový marketing
- affiliate marketing
- Telemarketing
- Udržení vztahu se zákazníkem nebo získávání nových zákazníků pomocí telefonních hovorů.
- SMS marketing
- Pod SMS marketingem se skrývají veškeré textové zprávy – transakční i marketingová sdělení. Většinou se jedná o omezených nabídkách, upozornění na nové akce, aktualizace atd.
- Reklamy v rádiu a televizi
- Reklamní spoty nebo méně do očí bijící product placement, placená reklama v televizi nebo rádiu je nejstarším oborem digitálního marketingu.
První reklama v rádiu se objevila už v roce 1924. Obrovskou výhodou reklamy v rádiu a televizi je, že zasáhnete všechny sociální a věkové kategorie. I ty, kteří nejsou online. - Elektronické billboardy
- Digitální billboard lze také považovat za součást digitálního marketingu. Jedná se o formu venkovní reklamy, která prezentuje reklamní sdělení dynamicky a v reálném čase. Navíc je vidět na velké vzdálenosti a tak upoutá větší pozornost, než klasické billboardy. Největší digitální billboard se nachází v New York City na Times Square a jako první si ho v roce 2014 zaplatila americká společnost Google. Billboard má stejnou délku, jako fotbalové hřiště.
Výhody digitálního marketingu
- cílení na vybrané skupiny zákazníků
- monitoring a měření pomocí analytických nástrojů
- komplexnost
- dostupnost
- efektivita
- možnost zpětné vazby od zákazníků
- možnost oslovit kohokoliv a kdekoliv na světě
Proč je digitální marketing důležitý?
Pomocí digitálního marketingu se zaměřujete pouze na potencionální zákazníky, tedy cílíte na publikum, které má o váš produkt nebo službu zájem.Můžete identifikovat a cílit na vámi zvolené publikum a posílat personalizovaná marketingová sdělení.
Jedná se o nákladově efektivnější marketingové řešení než jiné metody. Navíc snadno oslovujete nové zákazníky, můžete s nimi budovat vztah.
Pokud si myslíte, že v dnešním světě není digitální marketing důležitý, podívejte se na pár čísel:
- ČR měla v roce 2021 10,51 milionů obyvatel
- 78% domácností je vybaveno osobním počítačem
- přes 70% obyvatel České republiky používá chytrý mobilní telefon
- Televizi má více než 90% domácností
- téměř 85% obyvatel poslouchá rádio na denní bázi.
A přesně toto je publikum, na které cílíme pomocí digitálního marketingu.
Zdroj: ČSÚ